Sarcină0-6 luni6-12 luni12 luni +

Tot ce trebuie sa stii despre acidul folic

Nota 3/5 (1 vot)
Tot ce trebuie sa stii despre acidul folic

Acidul folic, cunoscut și sub numele de folat, este o vitamină (B9) ce face parte din familia vitaminelor B. Se găsește în legume cu frunze verzi, cum ar fi spanacul sau ștevia, dar și în sucul de portocale.

Acidul folic are un rol extrem de important mai ales în perioada sarcinii. El ajută celulele fătului să se multiplice dar în același timp o protejează pe mămică de anemia megaloblastică. Pentru făt, acidul folic are un rol esențial în dezvoltarea normală a creierului dar și a măduvei spinării.

Dacă plănuiești să rămâi însărcinată, este recomandat să mănânci alimente care conțin acid folic sau să iei tablete cu acid folic cu o lună înainte de concepție. Dacă nu poți respecta acest pas, îți recomandăm să îți asiguri un supliment de acid folic în primul trimestru al sarcinii. Astfel vei preveni defectele de tub neural, adică deficitul de acid folic care duce la defecte la naștere ale creierului și măduvei spinării.

Defectele neurale pot aparea în primele 28 de zile de sarcină, când femeia nici nu realizează că este însărcinată. De aceea, este recomandat ca femeile care au o vârstă procreativă să aibă grijă ca alimentația lor să le asigure un necesar de acid folic.

Dintre alimentele bogate în acid folic, îți recomandăm: lăptuci, spanac, frunze de nap, linte, mazăre, fasole uscată, ficat, suc de portocale, pâine integrală, ouă, fructe de mare.

Pentru a putea lasa un comentariu la acest articol, este nevoie să te autentifici în contul tau.

Login  sau  Facebook Connect

Nu ai cont creat?

Înregistrează-te aici

© Copyright Nutricia Early Life Nutrition Romania