Sarcină0-6 luni6-12 luni12 luni +

Încă 4 principii pentru a mânca sănătos în timpul sarcinii

Nota 3/5 (1 vot)
Încă 4 principii pentru a mânca sănătos în timpul sarcinii

Fiecare înghițitură contează

Urmează 9 luni de mese și gustări prin care vei oferi bebelușului tău cel mai bun început de viață. Când mânânci, înainte să duci furculița la gură, pune-ți o întrebare simplă: "Va beneficia copilul meu de ceea ce mănânc?" Dacă răspunsul este da, poți să mănânci. Dacă răspunsul este nu, găsește altceva de mâncare. 

Nu sări peste mese

La fel cum îți dorești ca celui mic să nu îi fie foame după ce se naște, la fel ar trebui să nu îl înfometezi atunci când este în pântecul tău. Bebelușul are nevoie de nutriție regulată. Chiar dacă nu îți este foame, lui îi este. Așa că nu sări peste mese. Bebelușul va fi cel mai bine hrănit dacă mânânci frecvent. Conform celor mai recente studii și cercetări, mamele care mănâncă de minim 5 ori pe zi(3 mese principale plus 2 gustări) au o probabilitate mai mare de a duce sarcina la termen.

Nu elimina complet carbohidrații

Anumite femei, în dorința de a nu se îngrășa prea tare în timpul sarcinii, elimină complet carbohidrații din dieta lor. La fel ca și în cazul caloriilor, există carbohidrați rafinați și carbohidrați nerafinați. Cei rafinați, prezenți în prăjituri, biscuiți, covrigi, pâine albă sau orez, sunt slabi din punct de vedere nutritiv. Carbohidrații nerafinați, prezenți în pâine integrală, cereale integrale, orez brun, mazăre, fructe și legume proaspete vă oferă vitamine esențiale ale complexului B, proteine, fibre si minerale. Acest tip de carbohidrați este bun nu doar pentru bebeluș, dar și pentru tine, pentru că îți vor menține sub control grețurile și constipația.

Consumă alimente proaspete

Savurează cu încredere fructe și legume proaspete atunci când este sezonul lor, sau congelate imediat după recoltare. Evită fructele și legumele cât mai procesate pentru că nu îți oferă ție și/sau bebelușului tău nimic bun. Încearcă să mănânci în fiecare zi fructe și legume proaspete. Pentru a maximiza efectele dietei pre-natale, alege întotdeauna o mâncare cât mai puțin preparată (ex: pește proaspăt în loc de pește afumat).

Pentru a putea lasa un comentariu la acest articol, este nevoie să te autentifici în contul tau.

Login  sau  Facebook Connect

Nu ai cont creat?

Înregistrează-te aici

© Copyright Nutricia Early Life Nutrition Romania