Sarcină0-6 luni6-12 luni12 luni +

Alimentația optimă a mamei care alăptează

Nota 3/5 (1 vot)
Alimentația optimă a mamei care alăptează

Un comportament alimentar echilibrat în primele 1000 de zile îi va asigura bebelușului un tonus bun în viața de adult. În perioada celor 1000 de zile, este importantă și alimentația ta, nu doar în sarcină, ci și atunci când alăptezi. Tot ceea ce consumi tu ajunge în laptele tău și, mai apoi, la micuț. Iată câteva recomandări alimentare în această perioadă atât de importantă pentru bebe: perioada alăptării.

În zilele noaste, din compoziția alimentelor moderne nu lipsesc aromele alimentare, îndulcitorii și agenții de întărire a gustului artificial – aditivi extrem de periculoși întrucât creează dependență încă din viața intrauterină. Meniul zilnic al mamei care alăptează va determina, în mare parte, predispoziția genetică a acestui omuleț în devenire pentru hrana dulce / sărată, carne și grăsime. Tocmai de aceea, încearcă să te orientezi cât mai mult către produsele naturale (bio).

O nutriție bogată în alimente organice, marcate cu sigla Uniunii Europene și codul organismului de certificare, asigură necesarul de nutrienți esențiali pentru micuțul tău. Alege, deci, să consumi hrană „vie”, în stare proaspătă (legume și fructe crude, nuci, semințe, alge, ciuperci etc.), laptele matern fiind un veritabil purtător al tuturor proprietăților nutritive preluate de la mamă. 

Am voie să consum alimente din comerț în timpul alăptării?

Răspunsul este da. Orice tip de extremism alimentar poate dăuna grav în cazul sănătății tale, și implicit, producerii de lapte matern. În plus, calitatea acestuia poate fi afectată doar în cazuri grave de malnutriție sau de consum excesiv al alimentelor dăunătoare (tip fast-food). De menționat că regimul echilibrat al proaspetei mămici este în strânsă corelație doar cu cantitatea de lapte. 

Alăptarea copilașului îl poate feri pe acesta de bolile secolului. Laptele de la mamă asigură un nivel optim al dezvoltării funcțiilor organismului nou-născutului – pe scurt, el devine ceea ce tu mănânci. 

Așadar, păstrează în dieta personală, în proporție de 70%, alimentele naturale integrale, legumele și fructele de sezon, nuciferele și germenii de plante, adică acea hrană abundentă în enzime, nutrienți și energie vitală. În rest, doar un maximum de 30% va fi compus din alimente procesate, neprăjite, recomandându-se prepararea lor în condiții casnice.

Organizația Mondială a Sănătății recomandă alăptarea exclusivă până la 6 luni și continuarea alăptării alături de începerea diversificării la sfatul medicului. Alăptarea este cea mai bună metodă de hrănire a bebelușilor și oferă numeroase beneficii. Este important ca, înaintea și în timpul alăptării să aveți o alimentaţie sănătoasă, echilibrată. Combinația alăptării cu biberonul în primele săptămâni de viață poate să reducă producţia de lapte matern, iar inversarea deciziei de a nu alăpta este dificilă. Întotdeauna consultați doctorul, asistenta sau moașa pentru sfaturi cu privire la hrănirea bebelușului.

Pentru a putea lasa un comentariu la acest articol, este nevoie să te autentifici în contul tau.

Login  sau  Facebook Connect

Nu ai cont creat?

Înregistrează-te aici

© Copyright Nutricia Early Life Nutrition Romania