Sarcină0-6 luni6-12 luni12 luni +

4 principii pentru a mânca sănătos în timpul sarcinii

Nota 5/5 (2 voturi)
4 principii pentru a mânca sănătos în timpul sarcinii

Renunță la obiceiurile proaste

Poți să planifici cea mai super-extra-mega-ultra dietă prenatală din lume. Dacă nu elimini vechile obiceiuri din ea, ai subminat-o din start. Așa că renunță la alcool, tutun și alte vicii nesănătoase din viața ta.

Mâncarea sănătoasă trebuie să devină o regulă a familiei

Un alt pas necesar în reușita unei diete prenatale este eliminarea tentațiilor. Dacă ai membri ai familiei care te pot tenta să mânânci nesănătos, încearcă să îi convingi să ți se alăture în această dietă. Astfel, vei elimina "elementele subversive" și te vei putea concentra doar pe mâncare sănătoasă. 

Extra-sfat: nu abandona dieta după naștere. Numeroase studii au demonstrat că o dietă bună nu are rezultat doar o sarcină bună, dar și un risc scăzut de diabet și cancer.

Înlocuiește dulciurile din comerț cu fructele

Dulciurile din comerț conțin foarte mult zahăr iar caloriile din zahăr sunt calorii goale. Ocazional, ele sunt în regulă, însă consumate zilnic sunt dăunătoare organismului. Studiile au sugerat că un consum ridicat de zahăr duce la carii dentare, diabet, boli cardiace sau cancer de colon. 

Zahărul rafinat se regăsește în numeroase produse aflate în magazine, de la sosul de tomate la siropul de porumb. Zahărul nerafinat (exemplu: mierea) nu este mai nutritiv decât zahărul rafinat însă el se găsește de obicei în alimente cu valoare nutritivă mai bună. 

Pentru a te bucura totuși de gustul dulce, înlocuiește zahărul cu fructe (caise, curmale, stafide) sau sucuri naturale de fructe (măr, portocală, grapefruit). Acestea îți oferă un gust dulce dar și vitamine și minerale în cantități mici, elemente absente din zahăr. Anumiți înlocuitori ai zahărului, în special sucrazitul, par să fie siguri pentru folosirea în timpul sarcinii. Este de preferat ca anumite alimente (indulcitori, cafea) din dieta din timpul sarcinii sa fie discutat cu medicul in evidenta caruia sunteti.

Caloriile nu sunt egale

Dacă la matematică am învățat că un kilogram de fulgi este egal cu un kilogram de cuie, în cazul caloriilor nu se poate aplica același principiu. 100 de calorii dintr-o gogoașă cu ciocolată nu  au aceeasi valoare nutritiva cu 100 de calorii dintr-o prăjitură cu stafide și tărâțe, din făină integrală. La fel, nici 200 de calorii din chipsuri nu au aceeasi valoare nutritiva cu cele 200 de calorii ale unui cartof copt la cuptor. Atât tu, dar și bebelușul tău veți avea de câștigat din cele 2 000 de calorii nutritive pe zi dacă le vei alege în locul caloriilor goale.

Pentru a putea lasa un comentariu la acest articol, este nevoie să te autentifici în contul tau.

Login  sau  Facebook Connect

Nu ai cont creat?

Înregistrează-te aici

© Copyright Nutricia Early Life Nutrition Romania