Sarcină0-6 luni6-12 luni12 luni +

Cum te recuperezi după naștere

Nota 3/5 (1 vot)
Cum te recuperezi după naștere

Recuperarea de după naștere este ignorată de foarte multe mămici. În general, acestea sunt preocupate de sarcină și naștere și trec cu vederea perioada de după. Însă trebuie să știi că ai nevoie de o perioadă de recuperare după naștere pentru a-ți reveni atât fizic cât și emoțional. Iată câteva sfaturi pe care le poți aplica pentru a te recupera cât mai repede.

Odihnește-te

Lipsa odihnei este una din multele probleme cu care se confruntă o proaspătă mămică. Nevoia de a alăpta bebelușul, treburile prin casă și multe alte lucruri își pun amprenta asupra ta. Încearcă să dormi sau să te odihnești în același timp cu puiuțul tău. Astfel vei reuși să păstrezi un echilibru emonțional, care poate fi foarte ușor zdruncinat de schimbările din viața ta și de lipsa de odihnă.

Mănâncă sănătos

Dacă ai avut parte de restricții în timpul sarcinii, nu face abuzuri după ce ai născut. Multe mămici se bucură că "În sfârșit, pot să mănânc...", dar nu știu că o dietă asemănătoare cu cea din timpul sarcinii le va face bine. Păstrează în meniul zilnic fructe și legume proaspete, alimente bogate în proteine și amidon. Continuă să bei apă, sucuri naturale sau ceaiuri pentru a asigura o alăptare adecvată. Nu uita să eviți băuturile ce conțin cofeină.

Reglează-ți tranzitul intestinal

După naștere, există posibilitatea de a avea scaun mai rar decât de obicei. Tranzitul intestinal lent este determinat de hormoni precum progesteronul și relaxina. De aceea, imediat după naștere trebuie să consumi fructe și legume bogate în fibre. Consumă-le pentru o perioadă în care simți că ai probleme cu scaunul.

Întărește-ți mușchii pelvieni

După naștere, ai un exces de fluide în organism care trebuie eliminat și de aici apare  nevoia de a urina frecvent. Acest lucru va duce la slăbirea mușchilor vezicii urinare.

Îți recomandăm să practici exerciții Kegel, de întărire a mușchilor pelvieni, care te vor ajuta să oprești fluxul de urină. Exercițiile sunt foarte simple și nu presupun decât să îți contractezi și să îți relaxezi mușchii pelvieni în mod regulat. Chiar dacă nu vezi rezultate în prima fază, continuă să faci exercițiile pentru că rezultatele vor veni.

Recuperarea nu are o perioadă fixă

Multă lume spune că o mămică are nevoie de 5-6 săptămâni pentru a se recupera după naștere. Dar ce nu spune multă lume este că fiecare mămică este unică și are propriul ritm de recuperare. Acesta diferă de la o femeie la alta și este influențat de mulți factori cum ar fi mediul înconjurător, efortul suplimentar, tipul de naștere ș.a.m.d. Așa că nu te speria dacă au trecut 6 săptămâni și nu te simți ca înainte de sarcină, totul va reveni la normal dacă ai puțina răbdare și ai un stil de viață sănătos.

Pentru a putea lasa un comentariu la acest articol, este nevoie să te autentifici în contul tau.

Login  sau  Facebook Connect

Nu ai cont creat?

Înregistrează-te aici

© Copyright Nutricia Early Life Nutrition Romania