Sarcină0-6 luni6-12 luni12 luni +

Alimente pe care să le eviţi atunci când alăptezi pentru a preveni problemele digestive ale bebeluşului

Nota 3/5 (1 vot)
Alimente pe care să le eviţi atunci când alăptezi pentru a preveni problemele digestive ale bebeluşului

Deşi se consideră că mamele care alăptează pot include în dieta lor orice aliment, sunt destule cazuri în care acestea constată că, atunci când consumă anumite produse înainte de alăptare, bebeluşii  devin agitaţi şi au mai multe gaze decât de obicei. Dacă te afli într-o situație similară și ai observat că micuțul tău este sensibil la ceva ce ai mâncat, elimină imediat acel aliment din dieta ta pentru aproximativ două săptămâni și citește în continuare despre principalele alimente care pot duce la apariția simptomelor menționate.


Produsele lactate


Produsele lactate din dieta mamei precum laptele de vacă, brânza, iaurtul și smântâna sunt cea mai comună cauză a sensibilităţilor digestive ale copiilor alăptaţi, deoarece cazeina, principala proteină din lapte, trece din sângele tău în laptele matern. Deoarece bebeluşii nu pot digera cu uşurinţă aceste proteine uneori, este probabil să regurgiteze mai mult decât de obicei, sau să aibă gaze şi să devină agitaţi.

Ciocolată şi condimente


Copiii alăptaţi devin mai agitaţi după ce mamele lor mănâncă ciocolată, însă, de cele mai multe ori, aceasta este o problemă de cantitate. Dacă mănânci o tabletă întreagă de ciocolată, este foarte posibil ca cel mic să fie agitat şi să aibă gaze imediat după alăptare.

De asemenea, mâncarea condimentată poate deranja stomacul bebeluşului. În timp ce unii sugari tolerează şi chiar apreciază aromele unor condimente ce trec în laptele matern, marea majoritate a condimentelor pot fi o sursă sigură a indigestiei. Principalele condimente care pot produce un astfel de disconfort digestiv sunt usturoiul, curry, chili, piperul şi scorţişoara.


Fructe şi legume


Portocalele, lămâile, grapefruitul, mandarinele și citricele, în general, pot deranja temporar stomacul bebeluşilor alăptaţi. Acidul puternic din aceste fructe, precum şi acidul din ananas, căpşune şi kiwi pot irita tractul intestinal al bebeluşului.

Nici legumele nu sunt mai prejos când vine vorba de gaze și indigestii: castraveţii, ardeiul gras, varza, varza de Bruxelles, ceapa, broccoli-ul şi conopida sau ceapa, în mod special, pot avea efecte negative asupra digestiei bebeluşilor sensibili.

 

Soia, cereale şi porumb

Aceste alimente fac parte din categoria alergenilor puternici şi este bine să le eviţi dacă în familie există cazuri de alergii alimentare sau dacă observi că bebelușul are o sensibilitate la ele.


 

Laptele matern este alimentul ideal pentru sugari şi copii mici. Întotdeauna consulta doctorul, asistenţă sau moaşă pentru sfaturi cu privire la hrănirea bebeluşului. 

Pentru a putea lasa un comentariu la acest articol, este nevoie să te autentifici în contul tau.

Login  sau  Facebook Connect

Nu ai cont creat?

Înregistrează-te aici

© Copyright Nutricia Early Life Nutrition Romania